RPG Oyunu Yapmak

Beni bir Rpg oyunu yapmaya iten bir kaç oyun var.Bunlar;
“Little Ninja Brothers (NES)”,”Dark Souls TM”,”Saiyuuki World(NES)” ve “Undertale TM”

Oyunumu yaparken en çok Ninja Brothers’tan örnek aldım.Oyun motoru olarak Game Maker Studio v1.49999 kullandım.Bu motor kendi geliştirdiği Delphi tabanlı GML dilini kullanır.GML içindeki tüm kütüphanelerinin bulunduğu internet sitesi vardır.Oradan da bilmediğim kodları bulup öğrendim ve gerekli yerlerde kullandım.Oyun şuan da bug dolu.Ancak henüz geliştirilmeye devam ediyor.Oyunu 2 Boyutlu yapmaya karar verdim.İlk önce karakteri tasarladım.Karakteri tasarlarken Undertale oyununun ana karakterinden örnek aldım.Ana karakteri kırmızı renginde planladım.Oyunu yarı açık dünya olarak planladım.Ana karakterin gezeceği haritayı Ninja Brothers adlı Nes oyunundan örnek alarak planladım.Bütün spriteları kendim çizdim.Daha sonra Garbis adlı arkadaşım bana tavsiyede bulundu ve onun bulduğu freeware spriteleri kendiminkilerle değiştirerek oyunun haritasının daha güzel görünmesini sağladım.Oyuna aksiyon olması için iki adet doğal düşman ekledim bunlar kurt ve örümcek.Bunlara iki farklı başlangıç seviyesinde yapay zekâ ekledim.Bu düşmanlar ana karakter haritada dolaşırken onun beklemediği anda karşısına çıkarlar.Ana karakter onları bir şekilde geçerek önündeki görevleri tamamlaması gerekmektedir.Bu da oyunun hikayesiyle mümkündür.Bunun içine oyuna “dede” adında bir Npc ekledim o bize istersek yapabileceğimiz bir görev sunuyor.Daha sonra (ve ya daha önce de olabilir yanlış hatırlıyor olabilirim) oyuna şehir ve arena ekledim ve şehrin içine de dükkanıyla beraber “Sağlık Potu satıcısı”  yerleştirdim.İlerleyen zamanlarda Silah satıcısı vb. eklemeyi düşünüyorum.Sade bir menü tasarladım ve geliştirmeyi düşünüyorum.

Oyunun ilk zamanlarından kalma görseller:

Hikaye de yazılmaya devam etmektedir.Düşüncem odur ki RPG’lerde en önemli unsur hikayedir.Hikâye “sürekli” merak uyandırmalı ve hayret ettirmelidir.İkinci en önemli unsurun oyundaki kombat mekaniği olduğunu söyleyebilirim ancak oyundaki hiçbir kombatın boş yere olmaması lazımdır.Çünkü oyunu oynayan kişi her hamlede önemli bir iş yaptığına “inanması gerekir”.
Bu da ödüllendirme ile mümkün olur.Yani ana karakter her örümcek kestiğinde örümceğin içinden hediye çıkması gerekir ya da en azından tecrübe puanı olan exp kazanması gerekir ki seviye atlayıp daha güçlü bir hâle gelebilsin.

Bu da oyunla ilgili daha fazla içeriğin bulunduğu oynatma listesi:

https://www.youtube.com/watch?v=9WvMEqhf7Tk&list=PL1YPVz0-v2Cc2VIAXD_g7266NU13ZJZJy

Oyunun modlanabilir olması bir yere kadar açık kaynak olması ve ya cheat ekranı bulundurması da oyunun süresini ve eğlencesini arttırır. Çünkü bunları kullanarak kullanıcı oyuna daha fazla etki edebilmektedir.

Oyunun gelişmelerini ilerleyen bloglarda yazmayı düşünüyorum.

Okuduğunuz için teşekkürler..